v. 28

Vecka 28

Livmodern är nu så stor att den påverkar hur man kan röra sig. Man kan fortfarande vara aktiv, men kroppen säger ifrån om man tar i för mycket. Då kan man få sammandragningar vilket innebär att livmodern drar sig samman och blir hård.

Fostret väger omkring 1200 gram, och är cirka 39 centimeter långt. Hos pojkar har testiklarna börjat vandra ner genom ljumskkanalen från buken mot pungen. När en pojke är nyfödd undersöks alltid om testiklarna har vandrat hela vägen ner, annars följs det upp senare.

 

Nu känns det att bebisen är ganska stor, mina revben får ta ganska mycket stryk:P Idag är det 89 dagar kvar till beräknad förlossning och fasen va spännande det är. Det börjar bli jobbigt att röra sig och det är skitsvårt att sova(det känns som att man inte har några lungor:P ) Haha men nu känns det som att jag gör detta mer än gärna. har blivit helt förälskad i den lilla/lille i magen. <3

 

Denna helgen har varit fullspäckad och söndagen spenderades hemma hos mormor när hon hade Homeparty.(kul med inredning) men fyfan va arg jag blir på gamla elaka pensionärer som inte har något bättre för sig än att sitta och snacka skit. Jag tycker iallafall att om man har något viktigt att säga så kan man gå till personen ifråga och tala om det, man sitter fan inte fem meter bort och snackar skit när man vet att personen hör. Ja jag vet att jag är ung och arbetslös och ska bli mamma i januari, och jag är jävligt stolt över det för jag vet att jag kan klara det. Men vissa tror la att jag sitter på min rumpa och inte gör ett skit, men jag kämpar faktiskt och ska jobba så länge jag kan. Ni kan inte knäcka mig, elaka jävla människor!

 

Tur att det finns underbara människor i världen och utan mamma och pappa så hade jag inte klarat det. tack för att ni står upp för mig. Älskar mig familj.<3<3


Kommentarer
Postat av: Lina

Du kommer bli en toppenmamma :) , och det här med att bli mamma låter helmysigt :) jag längtar själv efter att ha en mage :) hihi . <3

2010-11-02 @ 15:32:51
URL: http://independentliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback