Dagens mamma..

Tänkte att jag skulle lägga upp en bild på mig och min klädsel idag. Köpte nämligen en ny långklänning igår. En svart jättefin långklänning från Yumi. Så jag sminkade mig, flätade håret lite snyggt MEN såfort jag fick på mig klänningen och såg hur fin jag blev så blev jag illa till mods och insåg att det var väldigt onödigt att vara fin när sambon ska åka ut på roligheter och det bara ska vara jag och Tuwan hemma. Lite synd att amma i en märkesklänning. Suck. Så jag hoppade ur klänningen, drog ur flätan, sminkade av mig och hoppade i samma fläckiga nerspydda byxor som jag hade igår.

Behöver komma ut och få lite lust till att fortsätta. Inte för att jag var ute på roligheter när Tuwa inte fanns men nu börjar jag känna mig isolerad. Är en middag bara du och jag för mycket att begära? Jag älskar att vara mamma och ångrar inte en sekund att jag fick min dotter men fan fem månader efter förlossningen så har vi fortfarande inte varit ensamma ens fem minuter. Undrar om en finns en kvinna under mammastämplen.


Så... slut på gnällandet. Kvällen spenderas i soffan. ska kramas med tuwa, dricka kaffe och titta på The big 4. Hålla utkik efter sambon och hoppas att han tar vara på kvällen och upplevelsen. Är inte alls avundsjuk.. inte alls..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback