Underbara dag.

Idag har jag varit mer lycklig än på länge. Det har precis varit som att alla spänningar i kroppen har släppt och jag har inte tänkt på det som har varit utan jag har bara tänk på det underbara som har hänt idag och tänkt på allt underbart som kommer i framtiden. Inget kan förstöra min dag idag. Tackochlov att jag har underbara människor runt mig som ställer upp när jag har det som jobbigast.

Idag har vi varit hemma i Reftele och haft det trevligt med familjen. Fått god mat och kunnat slappna av lite. Underbart att byta miljö ibland. Denna ledigheten har vi knappt varit hemma, vilket bara är bra, för det är fasen inte lätt att vara mammaledig och inte ha någon bil. Man kan aldrig ta sig någonstans. Nog för att man kan ta bussen men sist jag gjorde det så var bussen så jäkla full så att jag fick stå framme vid chaufören med barnvagnen och kliva av varje gång någon annan skulle på bussen. ALDRIG MER!  Jag har träffat min underbara T1 och fått snacka av mig lite, tjejsnack är awesome. Igår var vi i värnamo och strosade runt i det vackra vädret. Oscar använder sitt presentkort och köpte ett par nya jättesnygga jeans. (välbehövlig). Jag köpte en ny byxdress på HM som säkert kommer bli sommarens plagg, jösses va skönt det är. Och Tuwaliten fick ett par pyjamasar och en liten leksak från nameit. Sen bjöd jag Oscar på lunch. Krämig räksoppa med stor tårtbit efteråt. En underbar dag alltså, en dag helt utan tjafs som avslutades med grillning och mys bara vi tre.

Vädret är underbart, livet ser hoppfullt ut och det finns inget som är mer underbart än att ligga ute på gräset med min lilla Tuwa. Du ger mitt liv ljus.

Kommentarer
Postat av: Selma

Hej Therese!

Hoppas allt är bra med dig och din lilla flicka. Hör gärna av dig om du vill ta en fika nån dag.

2011-06-08 @ 10:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback