Jobbig natt..

Inatt har det varit ganska jobbig för oss alla här hemma. Tuwa fick ju feber igår tackvare sprutorna och var ganska gnällig. Men efter en dos alvedon, mat och kärlek så somnade hon trots allt. Vaknade sen med ett ryck klockan två och skrek ganska mycket utan att veta varför, inte hungrig och blöjan var torr så vi gav henne en halv dos med alvedon.. och där gick det fullständigt åt skogen. Precis när jag sprutade in vätskan i munnen på henne så andades hon in och satte i halsen.. och hjälp va hon hostade i säkert en halvtimme. Stackarn va helt slut när hon tillslut kräktes upp allt slem. Fy fasen va hjälplös och fullständigt kass man känner sig då. Det dåliga samvetet blev gigantiskt. Men efter en stunds gos så tittade hon upp på mig med ett jätteleende och mammahjärtat gjorde volter av lycka. Sen sov hon gott bredvid mig till klockan halv åtta och då va febern som bortblåst och Tuwaliten ville ha mat och samma mamma/pappamys som vanligt. Tuwa hade nog glömt bort det otäcka som hände mitt i natten och jösses va mysigt vi hade det. Tackochlov.

Nu hör jag att hon har vaknat efter sin lilla tupplur och vill säkert ha lite mat så jag får skriva mer sen.


Ha det prima ballerina.

Kommentarer
Postat av: farmor

Bara vänj dej eller gör dej av med det dåliga samvetet ;-)

Den brukar vara varje mors följeslagare. Ingen bra sådan i längden... Välj bättre känsla i magen.

Älska, glöm och förlåt så slipper man mycket av oron i livet... Love ya

2011-05-05 @ 19:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback